Kategorije

Livigno

Kategorije: Potovanje

Konec januarja 2011 smo se podali na tedensko smučanje v Livigno. V zgodnjih jutranjih urah smo se podali na dolgo pot, misleč, da bodo otroci spali vsaj še nekaj uric. No, nekateri so res, nekateri pa pač ne. Odločili smo se za pot čez Lienz, mimo Bolzana, do Merana, kjer smo napravili malo daljši postanek (za zajtrk in kavo). Nato smo za nekaj kilometrov vstopili v Švico in nato čez predor do Livigna nazaj v Italijo.

Postanek v Meranu je bil kljub precej nizkim temperatururam zelo dobrodošel. Sprehod po lepem mestecu, obisk kavarne, igra otrok na super igralih in nato še obisk dišečih pekarnic nam je dalo nove energije za pot naprej. In kljub precej slabši cesti, precej ovinkov, vzponov in spustov je pot potekala hitro. Gorska pokrajina vse naokoli je poskrbela za prijetno vožnjo.

Sredi dneva pa smo končno prispeli v Livigno. O tem malem mestu, stisnjenem med visoke gore v zaprti dolini smo slišali že ogromno. In tudi naša pričakovanja so bila precej visoka, kar običajno ni v redu in si kasneje večkrat zelo razočaran, a tokrat ni bilo tako.

Livigno je res super. Vse funkcionira kot je treba, da pa o lepotah mesta in okolice sploh ne govorimo.

Naša nastanitev, dva apartmaja za tri družine, v hiši baita Vallandrea, sta bila čudovita, kar pa je največ vredno na smučanju, pa je seveda lokacija nastanitve. Baita Vallandrea se nahaja na začetku vasi in tako smo avte parkirali v garažo in jih pustili tam počivati cel teden. Takoj pri apartmajih se je bil »trak« in malo smučišče s poligonom za naše malčke ter vlečnica s krožnički za malo večje otroke. Tudi smučarska šola je imela tu svojo postajo in največja med otroki, Ema, se je pridružila kratkemu tečaju na snegu. Tako, da ne vemo ali je bil učitelj tako odličen ali njeni talenti, da je na koncu smučala že odlično.

Livigno

Tik pred hišo je bila tudi avtobusna postaja. Javni promet po mestu je odlično organiziran; imajo tri proge (rumeno, modro in rdečo) in avtobus te popelje (včasih moraš pač kje zamenjati avtobus), na vse konce doline. Avtobus pripelje vsakih cc. 10 min, seveda je brezplačen.

Malo proč od apartmaja, cc. 100 m, je bila gondola, katera te je popeljala na višje proge, katere so bile povezane med seboj s progami daleč na okrog. Tako si zjutraj odšel na gondolo, katera te je popeljala na neverjetne proge. In do cc. 11-e ure dopoldne ni bilo nobene gužve in si tako vsak spust imel sneg le zase ter si kasneje s sedežnice lahko opazoval svoje zavoje. Kar pa te na takih smučiščih vedno znova preseneti je to, da so proge tudi popoldne v zelo dobrem stanju in nudijo odlično smučarijo. Večji del prog je zelo širokih in ne preveč strmih, mogoče le ko se vračaš v dolino je proga pod gondolo malo bolj strma in običajno je bila kar trda za že utrujene noge.

Ta začetna postaja gondole je tudi center vasi in tako je tu na snegu veliko barov, seveda z zabavami apres-ski. Takoj za bari je glavna mestna ulica z vsemi trgovinami, restavracijami in kavarnicami. Ob gondoli je tudi otroški park z ogromno igrali primernih za sneg in veliko napihljivimi objekti kjer se malčki dričajo in skačejo. Tako je res odlično za celo družino.

Pohvaliti je potrebno tudi proge za tek na smučeh. Takih prog jaz še nisem videla. Od apartmaja si moral na kratko vožnjo z avtobusom, nato pa s smučkami čisto do drugega konca doline in nazaj. Tekaške proge so potekale po celi dolini, od enega konca do drugega, vzporedno z mestom in tako, če bi postal vmes preveč utrujen, bi lahko zavil le malo s poti in že bi našel avtobusno postajo, od koder bi se vrnil domov. Oz. jaz in Lenča, z rastočimi trebuščki, sva izbrali varianto; z avtobusom do drugega konca mesta in nato le v smer proti domu s smučkami. Vmes ob progi so te table usmerjale v različne dele prog, seveda z označeno težavnostjo.

Livigno postreže tudi z novim aqua parkom. Obisk priporočamo. Nekaj posebnega so črni prostori z bazeni, vsemi lučkami,… voda je topla in kar je zelo pomembno cel kompleks je zelo zelo čist. V bistvu pa je ta aqua park cel wellnes center z savnami, masažami in vsemu kar spada zraven.

Nekaj posebnega pa je bila tudi vožnja s sanmi na konjsko vprego po negu. Še posebej nad tem so bili navdušeni otroci, mi pa smo se počutili kot v kakem filmu. In to za ceno 20 € na družino.

Omeniti je potrebno tudi nakupovnaje; veliko trgovin je brez davka in nakupi kozmetike, alkohola, foroaparatov, igrač in podobnega se res ugodni. Mi pa smo imeli še malo sreče, ker je čas konec januarja tudi čas razprodaj. Kot pa se za Italjio spodobi – odlična pizza, espresso, za smučarijo še Bombardinio,… Tudi najin Matija je za rojstni dan prišel na svoj račun; počitnice, dobra družba prijateljev oz. prijateljic, italijanske slaščice in darila iz trgovine Lego, kaj si dvoletnik lahko želi več.

Tako je Livigno res mali raj za vse zimske uživače. In tudi poleti mora biti raj za hribolazce in kolesarje, tako gorske kot cestne kolesarje, saj so poleti ceste čez okoliške prelaze odprte.

Zagotovo se še vrnemo!

Tagi

Komentarji

1. jure May 7, 2011

No tole je pa za shranit, ker po opisanem je čudovito. Tenk ju :-)