Kategorije

Plezanje Sperlonga

Kategorije: Plezanje

Za praznike (1. maj) sva se namenila obiskati južni del Italije. Potrebovala sva malo oddiha, sonca in veliko plezanja ter toplih dni.

V soboto 26.4. sva ob 6:00 odbrzela iz Kranja, mimo Benetk, Bologne, Firenc, Rima in še malo (ca. 150km) naprej do Sperlonge. Po dobrih 10-ih urah vožnje sva prispela na cilj. Zakrožila sva malo po okolici Sperlonge, nato pa se ustalila v kampu Nord Sud. Od plezališča sva bila oddaljena ca. 10km.

V nedeljo zjutraj sva se že popolno neučakana odpeljala do plezališča. Parkirišče je ob cesti, nato sva se po 278-ih stopnicah spustila na peščeno plažo. Ob čudenju kdo je zgradil vse te stopnice sva izvedela na plaži, ko naju je ujel zapečen italijan in zaračunal 2 Eur na osebo za uporabo stopnic.

Prvo plezališče je na desni strani, smeri so rahlo do kar precej previsne. Vendar večina smeri katere sva plezala (od 5c do 7a+) se nama niso zdele kaj preveč lepe. Zato sva se kmalu odpravila kakšnih 100m v levo kjer je znamenita jama “grotte” o kateri sva slišala že marsikaj.

In res, ko prideš v jamo se najprej moraš kar vsesti za par minut. Jama je ogromna, vse tako visi, da ti sprva sploh ni kaj dosti jasno, kapniki so nori. In že prva smer je obetala veliko res lepe plezarije. Večina smeri poteka tako, da je smer dolga 10 do 20m in so ocenjene nekje od 6a pa do 7a. Nato ko vpeš štant imaš možnost plezanja še nadaljnih 5 do 15m in je nato skupaj ocena celotne smeri od 7a do 8a. Za najmočnejše pa obstaja možnost plezanja še naprej od tretjega štanta na robu jame in ocene so nekje od 8a naprej.

Grota dell Areonauta

Vsaka smer katero sva plezala v jami naju je presenetila po svoji lepoti. Vse so tako zelo plezljive. In ko mi na začetku ni bilo jasno, da je lahko takooo previsna smer ocenjena 6b, sem kmalu ugotovila, da je vse to res in da tako lepe smeri res težko najdeš.

S plezanjem v jami sva nadeljevala še v ponedeljek in torek. Vsak dan sva si po plezanju privoščila kakšno urico poležavanja na plaži v topli mivki in to tudi zato, da sva vsa izmučena zmogla vseh 278 stopnic nazaj v breg.

Po treh dneh intenzivnega plezanja so se nama roke vlekle že po tleh, zato sva odbrzela še na pohajkovanje po Rimu.

Še par nasvetov za plezanje v Sperlongi:

Baje malo naprej od stopnic poteka kar lepa pot do plaže – seveda brezplačno. Sperlonga je predvsem znano kot najboljša plaža blizu Rima. Zato je bilo za vikend kar precej gužve (ne v plezališču, pač pa v mestecu in v kampu). Tudi cene so podobne nekemu zelo turističnemu kraju (malo pivo 0.33l je v lokalu 5 eur). Opozorilo: če se boste odpravili v Sperlongo je plaža, na kateri je jama, znana kot “guy beach“. Mislim, da to vse pove in če boste sami moški zna biti kar pestro.

Za pot do Sperlonge je najpametneje upoštevati kar “Via Michelin“. Skupno so se kilometri v najinem avtu povečali za 2070km. Stroški prevoza (goriva in cestnin) so na avto ca. 280 Eur.

Del vodnika za področje Sperlonga, 3,3 MB

Rim

30.4. sredi dneva sva prispela v kamp Tiber na obrobju Rima. Najprej sva postavila šotor, takoj nato pa se napotila v center. Res je dobro, da iz kampa vsake pol ure vozi brezplačni avtobus do vlaka, kateri je vključen v metro in te pripelje direktno na Piazza del Popolo.

Vse popoldne sva pohajkovala po ulicah Rima in ker sva bila tam že drugič sva najbolj oblegane znamenitosti izpustila oz. sva le na hitro šla mimo. Vsekakor pa sva morala vreči kovanec v Fontana di Trevi, da se bova še kdaj vrnila v prečudoviti Rim. Nadvse zabaven je bil obisk Piazza San Giovanni, na katerem je vsako leto za 1.maj Primo Maggio music festival. Tako sva doživela pravi woodstock. Če boste kdaj v Rimu za 1.maj, je obisk omenjenega trga obvezen.

Za počitek med vožnjo proti domu, sva se ustavila še v Sieni in San Gimignanu.

Fontana di Trevi

Tagi

, ,

Komentarji

1. Primsi May 14, 2008

Super blog, oglične fotke,… in thx za šeranje delov vodnika.